Vilkår og betingelser

 Levering

Ordrer over 1000 NOK leveres fraktfritt til nærmeste Postnord pakkeshop. For ordrer under 1000 NOK koster frakten 99 NOK.
Ønsker du hjemmelevering med Postnord, koster dette 199 NOK.

Dersom du bestiller før kl. 12.00 på en hverdag, gjør vi vårt beste for å sende pakken samme dag. Bestillinger som legges inn i helger eller på helligdager, behandles førstkommende virkedag.

I perioder med salg og kampanjer, som for eksempel Black Friday, kan leveringstiden være noe lengre enn normalt. Ved Live Shopping kan det også forekomme leveringstid på mellom 2–7 dager.

Vær oppmerksom på at vi har sommerstengt i industriferien, noe som kan føre til forsinkelser. Dette vil du få tydelig informasjon om i forkant.

 

Reklamasjon

Når du handler på www.lenebjerre.com, har du 14 dagers angrerett.

Du har selvfølgelig også 2 års reklamasjonsrett i henhold til gjeldende kjøpslov.

Har du vært uheldig og mottatt en vare med feil eller som er skadet? Da kan du enten få varen byttet eller pengene tilbake.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadelig adferd.

Har du en reklamasjon, må du sende en e-post til webshop@lenebjerre.com - HUSK å vedlegge bilder av produktet samt ditt ordrenummer.

TRANSPORTSKADER? Vi anbefaler at du kontrollerer din ordre for eventuelle feil og mangler så snart du har mottatt den. Skulle pakken ha de minste tegn på skader og emballasjen ikke være intakt, bør du på stedet gjøre innsigelse overfor transportøren.

Skulle du være så uheldig at din ordre blir levert med feil eller skader, vennligst fyll ut skjemaet nedenfor eller kontakt oss på telefon: +45 96 71 21 00.

 

Avbestilling

Du har 14 dagers angrerett når du handler i Lene Bjerres nettbutikk. Angreretten gjelder fra du mottar bestillingen. Du må innen 14 dager etter mottak gi beskjed hvis du ønsker å avbestille kjøpet. Dette gjør du ved å fylle ut returskjemaet her. Merk at du må informere oss om angreretten, og ikke bare nekte å motta pakken. Ved bruk av angreretten er du ansvarlig for eventuell verdiforringelse av produktet som følge av mer håndtering enn nødvendig. Du kan prøve produktet som i en fysisk butikk; hvis det er brukt utover dette, vil tilbakebetalingen være redusert. Beløpet bestemmes ut fra produktets tilstand ved mottak. Vi aksepterer kun produkter kjøpt i vår nettbutikk - www.lenebjerre.com.

 

Retur

Slik returnerer du en vare til oss

Du skal sende tilbake bestillingen din til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har informert oss om at du ønsker å angre kjøpet ditt. Du står for de direkte kostnadene ved returfrakt. Risikoen for varen går over til deg fra leveringstidspunktet.

Kontakt webshop@lenebjerre.com, så sender vi gjerne en returetikett som du kan bruke hvis du ønsker å returnere et kjøp. Når du bruker vår returetikett, trekker vi automatisk kostnaden for denne etiketten fra verdien på returvarene dine, uavhengig av størrelsen på retursendingen.

 

HVOR SKAL JEG Sende VAREN?

Når du har kontaktet vår kundeservice via returskjemaet nederst på siden eller via telefon, er du klar for neste steg.

Varen skal sendes til:

Lene Bjerre Design A/S

Skalhuse 10

SE-9240 Nibe

Merk: Retur

 

Ved retur er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket. Risikoen for varen går over til deg fra leveringstidspunktet.

OBS! Siden vi bruker et automatisk e-postsystem for å håndtere forespørslene dine, kan e-posten din risikere å havne i søppelpostmappen din. Husk å sjekke søppelpostmappen din en ekstra gang etter at du har sendt inn skjemaet ditt.

 

ANDRE MERKNADER

Noen varer kan på grunn av deres art ikke returneres som en vanlig pakke. Dette gjelder blant annet møbler, store lykter, speil og store hagepotter/krukker. Hvis du ønsker å returnere en av disse typene varer, vennligst kontakt oss på webshop@lenebjerre.com – så ordner vi henting.

Hvis du angrer kjøpet ditt, overfører vi beløpet til bankkontoen din innen 14 dager etter at vi har mottatt varen og kontrollert at den oppfyller vilkårene for angrerett. Den eneste kostnaden du har ved et angret kjøp er fraktkostnaden for å sende varen tilbake til oss, samt eventuelt ekstra kostnader du har betalt for levering av bestillingen din.

Hvis du ønsker å bytte den kjøpte varen mot en annen vare, skal du returnere den kjøpte varen som beskrevet ovenfor, hvoretter vi overfører beløpet til kontoen din. De nye varene bestiller du enkelt på nettstedet som en ny bestilling, da alle bestillinger behandles separat.

 

Returpolitikk

Viktig informasjon! Du må logge inn på kontoen din her:
https://shopify.com/87636246807/account 

Her må du velge hvilke varer du ønsker å returnere.
Hvis du ikke fyller ut dette skjemaet, vil du ikke få refundert pengene.

Når du bruker vår returetikett, trekkes kostnaden automatisk fra beløpet du får tilbake – uansett størrelsen på returpakken. Prisen for en returetikett er 99 NOK

Dersom du angrer på kjøpet ditt, tilbakefører vi beløpet til din bankkonto innen 14 dager etter at vi har mottatt og kontrollert varen, og sett at den oppfyller kravene for angreretten.
Den eneste kostnaden du har ved en retur, er portoen for å sende varen tilbake, samt eventuell forskjell hvis du valgte en dyrere frakt enn vårt rimeligste alternativ.

Ønsker du å bytte til en annen vare, returnerer du først den kjøpte varen som beskrevet ovenfor. Deretter refunderer vi beløpet, og du legger inn en ny bestilling i nettbutikken – siden alle ordre behandles hver for seg.

 

Betaling

I nettbutikken kan du betale med PayPal, Visa, Visa Electron, Visa Debet, MasterCard, Maestro og MasterCard Debet. Vi trekker beløpet fra kontoen eller kortet ditt først når varene sendes fra vårt lager. Du vil aldri bli belastet mer enn det godkjente beløpet ved kjøpet. Det er ingen ekstra gebyrer for betalinger i nettbutikken.

 

Bestilling

På www.lenebjerre.com kan du kun bestille varer som er tilgjengelige i nettbutikken. Har du spørsmål om produkter som ikke finnes der, kan du fylle ut kontaktskjemaet her. Alle priser er inkludert MVA og andre avgifter. Når betalingen din er godkjent, mottar du ordrebekreftelsen på e-post eller SMS. Når bestillingen er sendt fra vårt lager, vil du motta et sporingsnummer.

 

FLOWBOX

Ved å godta disse vilkårene gir du oss tillatelse til å bruke innholdet ditt på alle våre plattformer, inkludert nettbutikken, sosiale medier og nyhetsbrev. Vi gjør rimelige anstrengelser for å kreditere deg som skaperen når vi bruker innholdet ditt. Takk for at du deler innholdet ditt med oss. Ved å godta disse vilkårene hjelper du oss å skape en mer engasjerende og mangfoldig opplevelse for vårt publikum.